Πίτσα για πολλά. . . κρίτς- κράτς!!!

Πίτσα με λεπτή και τραγανή ζύμη
Κορίτσια μου !!! Ως πρώτη συνταγούλα σας ετοίμασα κάτι που αρέσει σχεδόν σε όλους!!! Η αγαπημένη και λατρευτή πίτσα σε μία πραγματικά εύκολη, απλή και νόστιμη συνταγή...
Πιάστε μια όμορφη αλογοουρά τα μαλλάκια σας και βάλτε τις ποδίτσες σας.... Αρχίζουμε....!!!!

ΤΑ - ΡΑ -ΤΑ -ΤΑΜ!!!!

Υλικά για την τραγανιστή ζύμη μας:

  • 250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 5 γρ. μπέικιν
  • 5 κουτ.σ. ελαιόλαδο
  • 12 κουτ.σ. χλιαρό νερό
  • 1 πρέζα αλάτι
  • 1 πρεζα ζαχαρη
  • 6 κουτ.σ. γάλα φρέσκο (λείπει από την φωτογραφία γιατί το πρόσθεσα μετά)
  • λίγo ελαιόλαδο για το άλλειμα του ταψιού

Υλικά για την σάλτσα μας:


  • 4 κουτ.σ. χυμό ντομάτας
  • 1 κουτ.σ. ξύδι
  • λίγο λάδι για το τσιγάρισμα
  • μισό κρεμμύδι
  • 2 σκελίδες σκόρδα
  • 1 πρέζα κανέλλα
  • 1 πρέζα πιπέρι
  • 1 πρέζα αλάτι
  • 1 πρέζα ζάχαρη

Πάμε να φτιάξουμε πρώτα πρώτα την κριτσανιστή ζύμη μας!!!!!

Βάλτε το αλέυρι σε ένα μπώλ , κάντε μια λακουβίτσα με το δαχτυλό σας και προσθέστε ολα τα υλικά στην τρυπα που φτιάξατε. Ζυμώστε για καλά, μεχρι που να μην κολλάει η ζυμη στα χέρια.


Κάντε ένα μπαλάκι και αφήστε το ζυμαράκι να ξεκουραστεί ( στα μυστικά μας στο τέλος της συνταγής θα σας πω γιατί το κάνουμε αυτο). Μέχρι τότε πάω να ταϊσω την μπέμπα μου!!!


Φίλες μου  πέρασε το μισαωράκι μας; Συνεχίζουμε λοιπόν!!!

Βάζουμε στο πάγκο το ζυμαράκι μας και το ανοίγουμε με τα δαχτυλά μας χώρις να τρελαινόμαστε για το σχήμα. Δείτε εμένα:


Μου βγήκε τετράγωνο, όσο και να προσπαθούσα να το κάνω στρογγυλό χεχε!! Αλλά εδώ που τα λέμε μ'αρέσει πιο πολύ έτσι. Κόβεται και πιο ομοιόμορφα!!!!
Λοιπόν τώρα που ανοίξαμε οσο περισσότερο μπορούσαμε το ζυμάρι με τα δαχτυλά μας και του δώσαμε ότι σχήμα μπόρεσε η κάθεμια μας θα πάρουμε τον πλάστη μας (Εάν δεν έχετε πλάστη πάρτε ένα μπουκάλι γυάλινο π.χ. από βότκα και χρησιμοποιήστε το για πλάστη... Δεν είμαστε για έξοδα τώρα!!!), ρίχνουμε λίγο αλευράκι πανω στο ζυμαρι και το πιεζουμε δυνατα ωστε να γινει λεπτούλι!!!


Μη φοβάστε βάλτε δυναμη κορίτσια μου!!!ΓΕΡΑ!!!!!Το ίδιο και απο την κάτω πλευρά ώσπου να μην ανοίγει άλλο. Να!!!Έτσι !


Δεν μας πειράζει καθόλου που το γύρω -γύρω δεν ειναι ίσιο....No , no!!!!
Σκέφτηκα ένα κόλπο και για να ομορφύνουμε το ζυμάρι της πίτσας μας και για να μην φεύγουνε τα υλικά που θα βάλουμε στην γέμιση αλλά και να έχουμε το ωραίο τραγανό τελίωμα που μας αρέσει....Ποιο είναι αυτό;;;;

 Γυρνάμε το γύρω γύρω προς τα μέσα!!!


Δεν είναι απαραίτητο ν είναι ολόισιο. Άλλωστε αυτή είναι η ομορφιά του χειροποίητου και του σπιτικου φαγητού βεβαίως - βεβαίως!!!!

Οπως καταλαβαίνετε τέλος με το ζυμάρι!!!

Ήρθε η ώρα για την σάλτσούλα μας!!!

Αυτή η συνταγή της σάλτσας που σας δίνω είναι πολύ απλή (θεωρώ ότι ταιριάζει με τα υλικά που έχω προσθέσει στην δική μου γέμιση παρακάτω οι λεπτομέρειες για αυτά), παρόλα αυτά μπορείτε να κάνετε μια δική σας. ΠΡΟΣΟΧΗ μην τρίψετε ντοματες για να κάνετε την σάλτσα. Βγάζουνε πάρα πολλά υγρά και το ζυμάρι θα πανιάσει και δεν θα είναι ωραίο και τραγανό.


Βάζουμε το λαδάκι στην κατσαρόλα μας και το αφήνουμε να ζεσταθεί καλά σε δυνατή φωτιά. Ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι και χαράζουμε τα σκόρδα και τα βάζουμε μέσα στο καυτό λάδι και τα τσιγαρίζουμε ελαφρά ίσα - ίσα να αλλάξει το χρώμα του κρεμμυδιού.


Σε αυτό το σημείο ρίχνουμε την σάλτσα, το πιπέρι, το αλάτι ( ελάχιστο γιατί θα ρίξουμε τυράκια μετά), την ζάχαρη και την κανέλλα. Μόλις αρχίσει να βράζει ρίχνουμε και το ξίδι .


Βάζουμε το καπάκι στο κατσαρολάκι μας ( μην πιτσιλιστεί και όλη η κουζίνα και τρίβουμε σαν τρελές!!!) και σβήνουμε το μάτι χωρίς να πειράξουμε το κατσαρολάκι μας.

Παίρνουμε ένα ταψί και ρίχνουμε το λάδι μας ,για να μην κολλήσει η πίτσα μας.


Το απλώνουμε με ένα πινελάκι να πάει παντού ( εγώ το άπλωσα με ενα κομμάτι χαρτί κουζίνας) και βάζουμε πάνω την ζύμη μας. Τώρα προσθέτουμε και την σάλτσα από πάνω λίγη -λίγη ( μην κάνετε περισσότερη ποσότητα γιατί θα πανιάσει η ζύμη!!!).


Τώρα η πίτσα μας είναι έτοιμη να δεχτεί τα υλικά που εμείς θέλουμε για να την γεμίσουμε.

Η γέμιση μπορεί να είναι οτιδήποτε υλικό έχουμε σπίτι και οτιδήποτε μας αρέσει. Θα σας πω τι έβαλα εγώ βάσει του δικού μου γούστου.

Υλικά για την γέμιση μας:


  • 3 φέτες τυρί του τοστ
  • 3 φέτες ζαμπόν
  • 1 ντομάτα μαλακή
  • 2 κουτ.σ. ελιές χωρίς κουκούτσι
  • φέτα
  • πιπέρι
  • δυόσμο αψποξηραμένο
  • 1 μικρή κονσέρβα μανιτάρια ( στην μισή πίτσα για τον άντρούλη μου) και
  • 1/2 κρεμμύδι που περίσσεψε από το μισο που βάλαμε στην σάλτσα

Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία η σειρά. Μετά την σάλτσα έβαλα το ζαμπόν και το τυρί αφού έκοψα τις φέτες στην μέση όπως βλέπετε στην φωτογραφία:


Μετά πρόσθεσα τα λαχανικά το κρεμμύδι, την φρέσκια ντομάτα και τα μανιτάρια (αν είχα θα έβαζα και πιπεριά):


Τέλος την φέτα, τις ελιές, το πιπέρι και τον δυόσμο και μια κουταλιά λάδι απο πάνω


και την βάζουμε στον φούρνο μας στην αντίσταση πάνω και κάτω περίπου στο μεσσαίο ράφι του φούρνου στους 180 βαθμούς για 40 λεπτά.


Υπομονή φίλες μου



Μετά από 40 λεπτά και όμορφιες μυρωδιές.....


Καλή μας όρεξη!!!

Ώρα για μερικά μυστικουλάκια!!!

1) Τα υλικά για την ζύμη είναι με απόλυτη ακρίβεια μετρημένα. Σε περίπτωση που βγει πιο αραιή η ζύμη προσθέστε λιγααααα-Α-ακι αλευράκι και αν βγεί πολύ σφιχτή προσθέστε λίγο χλιαρό νεράκι.
Αυτό εξαρτάται από το αλεύρι που θα χρησιμοποιήσουμε.

2) Μην την παραφορτώσετε με υλικά για να ψηθει πιο σωστά και να υπάρχει ισορροπία στις γεύσεις
(Αν θέλετε την γνώμη μου οι ελιές την κάνουν λίγο πιο αλμυρή για τα γούστα μου, από την άλλη στον άντρα μου άρεσε με τις ελιές).

3) Αν έχετε ταψιά που η πίτσα χωράει ίσα- ίσα προτιμήστε αυτό που θα είναι πιο ρηχό για να βγει εύκολα χωρίς να διαλυθεί.

4) Θεωρώ ότι η ελιά την έκανε κάπως πιο αλμυρή την πίτσα μας για τα δικά μου γούστα. Ο άντρούλης μου, μου είπε ότι πήγαινε η ελιά. Εγω δεν θα την ξαναέβαζα!!! Εσείς όοοοτι θέλετε!

Το μάθημα της ημέρας!!!!!

Γιατί πρέπει να αφήσουμε το ζυμαράκι μας να ''ξεκουραστει'' ; Ο-Ε-Ο;;;;;;!!!!

Κορίτσια μου όλα είναι χημεία....!!!! Όταν το αλεύρι το ανακατεύου με το νεράκι, οι πρωτεΐνες του, η γλουτενίνη και η γλιαδίνη δηλαδή , ενυδατώνονται και διογκώνονται. Ο συνδυασμός αυτών των δύο πρωτεϊνών, δημιουργεί μια δομή σαν ιστό ή σαν κουβάρι από νήματα ή ίνες. Αυτή η ουσία ονομάζεται γλουτένη και είναι υπεύθυνη για την ελαστικότητα και συνοχή της ζύμης μας. Αυτός είναι ο λόγος που αφήνουμε της ζύμες ή τον χυλό του αλευριού να μείνει λίγη ώρα, ώστε να έχει τον χρόνο η γλουτένη να σχηματιστεί. Σε συνδυασμό με διογκωτικά υλικά, δημιουργεί και παγιδεύει φυσαλίδες αέρα που κάνουν αφράτες τις ζύμες μας. Σας κάλυψα;

Περιμένω μηνυματάκια σας με απορίες, προσθήκες, ερωτήσεις και ότι άλλο θέλετε!
                                                            Ως τότε γεια σας!!!

Σχόλια